NAŠE HRY
Omlouváme se, ale tento seznam není zcela aktuální - dnes máme her mnohem více, přijďte si je prohlédnout přímo k nám :)
A | B | C | E | F | G | J | K | L | M | O | P | R | S | T | V | W | Z
ABALONE      

Hráči se snaží pomocí pohybu svých kuliček vytlačit soupeře z hrací desky. Vždy ale musí mít více kuliček v řadě než soupeř. Pokud má hráč v řadě tři kuličky, s touto řadou nelze hnout.

ACTIVITY      

Hra vhodná pro větší skupiny hráčů. Chcete-li popojít figurkou po herním plánu, musíte spoluhráčům do časového limitu sdělit pojem, který jste si vytáhl na kartičce. Máte ale vždy stanoven i způsob, jakým musíte onen pojem sdělit - kresbou, pantomimou nebo opisem jinými slovy. Existuje též ve snazší a kratší dětské variantě.

ATLANTIC STAR      

Hráči si postupně najímají parníky, aby mohli uskutečnit čtyři okružní plavby. Čím vhodnější parník si najmou, tím větší je hodnota celé okružní plavby, což se odrazí v počtu výherních bodů. Samozřejmě každý hráč chce obstát v konkurenci ostatních hráčů. Úspěch však závisí na správné volbě při výběru kategorie pro jednotlivé okružní plavby. Porovnáním hodnot okružních plaveb v každé kategorii, zjistíte kdo z hráčů uspořádal nejhodnotnější okružní plavby, které nakonec rozhodnou o tom, kdo vyhrál.

BANG!      

Hráči berou na sebe různé role běžné na divokém západě. Cílem hry je vtipnou formou "vystřílet" role nepřátelské a přežít. Hra je velmi svižná plná komunikace a humoru.

BEZ BÁZNĚ A UROZENOSTI ( = CITADELA)      

“Pole pokrytá krůpějemi ranní rosy se halí do cárů mlhy, slunce vystavuje svoji tvář na obzoru, první paprsky prohledávají úrodné roviny. Přes oblaka mlhy prosvítají obrysy postav, udatných hrdinů, kteří povstali, aby osvobodili zem a nechali ji rozkvést do plné krásy. Zemani tohoto kraje, kteří byli využiti jako loutky, dosud slouží zájmům stínových rytířů.” (“Třetí kniha městského písaře Mladoty”, dne13. měsíce máje, l.p.1478) Hra s překrásnou grafikou karet. Cílem hráčů je postavit své město z karet staveb. Za každou kartu musí ale zaplatit zlatem. K němu se mohou dostat pomocí dalších karet hrdinů. Každý z osmi hrdinů má určité silné a slabé stránky, které hráč během tahu využívá. Je také důležité skrýt svoji totožnost před protihráči a odhadnout jejich strategii. Hráč který na konci hry vlastní nejvíce obodované město vyhrává.

BOHNANZA      

Každý hráč obchoduje s fazolemi, které zasadil na svých polích a které poté prodává co nejvýhodněji. Čím více stejných fazolí posbíral na svém poli, tím více obdrží zlatých mincí. Bohužel jsou ale hráči nuceni prodat své fazole většinou příliš brzy, než aby z nich získali optimální výnos. S nechtěnými fazolemi, které hráči snižují výnosy mohou pěstitelé mezi sebou obchodovat...

CAESAR & CLEOPATRA      

Caesar a Kleopatra se hádají. Jedná se o nezávislost Egypťanů. Oba se snaží za použití dovolených i méně dovolených prostředků získat mocné Římany - patricije pro svou věc. Je-li položena otázka důvěry, hlas patricije vyhrává hráč s větším vlivem. Každý hlas přináší jeden vítězný bod. Vítězné body jsou navíc za získanou většinu ve skupině patricijů, za ovlivnění celé skupiny a za splnění tajného úkolu. Ten, kdo má na konci hry více vítězných bodů, rozhoduje o nezávislosti Egypťanů a vyhrává.

CARCASSONNE      

Jihofrancouzské město Carcassonne je pověstné svým jedinečným opevněním, které se vyvíjelo od římských dob až po časy rytířů. Hráči se vydávají se svou družinou na cesty a louky, do měst a klášterů, aby hledali štěstí kolem Carcassonne. Vzhled krajiny je v jejich rukou a strategické rozmístění družiníků, ať už sedláků, lupičů, mnichů nebo rytířů, určuje cestu k úspěchu. Hráči vykládají jeden po druhém karty s motivem krajiny. Vznikají cesty, města, louky a kláštery, na které mohou hráči umístit své figurky, aby sbírali body. Body se započítávají jak v průběhu hry, tak na jejím konci, a proto je vítěz znám až po konečném sčítání. Tak jako je jihofrancouzské město Carcassonne pověstné svým jedinečným opevněním, tak se hra Carcassonne stává pověstnou svou úspěšností. Od jejího uvedení na trh v roce 2001 se prodalo již milion kusů.

CARCASSONNE - ROZŠÍŘENÍ NO. 1      

Líbí se Vám hra Carcassonne? A chtěli byste si ji zpestřit o nové kartičky nebo si ji chcete zahrát v šesti hráčích? Tak potom je toto rozšíření přímo pro Vás. Kromě nových figurek a kartiček obsahuje také počítací žetony. Tuto hru můžete hrát pouze se základní sadou.

Pouze rozšíření!

CARCASSONNE - KUPCI A STAVITELÉ      

Další přírustek do rodiny "Carcassonnů"... Přidáním k základní sadě získáte nové kartičky a figurky, které základní hru nebo hru s prvním rozšířením dělají ještě zajímavější... Součástí balení mělo být i rozšíření "Řeka". Omlouváme se, ale toto rozšíření nakonec neumožnil náš německý partner do balení přidat. Na druhou stranu Řeka je pouze grafickým doplňkem neovlivňujícím pravidla a výhodou toho, že není ke druhému rozšíření Carcassonnu přidána, je přeci jenom nižší cena :-).

Pouze rozšíření!

CARCASSONNE - ŘEKA      

Omezená edice 12 kartiček s vyobrazením řeky. Tyto se hrají ještě před spuštěním vlastní hry a vytvoří pro ni základ. Další kartičky ze základní sady Carcassonne se přidávají k této řece... Toto rozšíření je možno v ČR získat jako bonus k další hře z rodiny Carcassonne: Hrad.

Pouze rozšíření!

CARCASSONNE - KRÁL A ŠPEH      

Rozšíření Carcassonne, které obsahuje 7 rozšiřujících kartiček k základní hře a 5 rozšiřujících kartiček ke hře Carcassonne: Lovci a sběrači. Toto rozšíření je možno v ČR získat jako bonus k další hře z rodiny Carcassonne: Hrad.

Pouze rozšíření!

CARCASSONNE - LOVCI A SBĚRAČI      

Pro všechny příznivce hry Carcassonne a nejen pro ně... Ačkoliv je princip hry podobný jako u "modré" verze Carcassonne, pravidla nasazování figurek a počítání bodů jsou výrazně odlišná. To činí hru velmi zajímavou a svým způsobem velmi originální....

CARCASSONNE - HRAD      

Na základě hry Carcassonne vznikla nová verze pro dva hráče, značně odlišná od původní hry. Město je obehnané hradbami, pravidla pro pokládání kartiček jsou odlišná jak od základní verze, tak od Lovců a sběračů. Přibyly nové herní prvky. Prostě nová výzva pro všechny příznivce Carcassonne.... Součástí českého vydání jsou dva bonusy - rozšíření Řeka a Král & Špeh.

CARTAGENA      

Píše se rok 1672. Třicet pirátů uvězněných v pevnosti Cartagena se chystá k útěku. Do té doby se to nikomu nepodařilo. A hle! Jeden z nejslavnějších úniků v historii se vydařil. Říká se, že nedlouho po tomto neuvěřitelném kousku, se začala hrát stolní hra na oslavu této události. Rychlejší verze, orientovaná více na náhodu, se stala populární na Jamajce, zatímco pomalejší verze, orientovaná více na umění a dovednosti hráčů, se začala hrát na ostrově Tortuga. Proto i my Vám nabízíme dvě verze hry: "Jamajka" s větším podílem náhody a "Tortuga" založená hlavně na dovednostech hráčů. Jediným rozdílem v obou verzích je podle pravidel uvedených dále způsob držení karet v ruce a rozložení balíčku karet. A nyní hurá z pevnosti Cartagena!

DIPLOMACIE      

Píše se rok 1900. Touhou po moci zmítaná Evropa se začíná otřásat v základech. Kdo bude ten, co udeří první, kdo obsadí území soupeřů a získá vojáky pro další bitvy? Je lepší vytvořit nerozlučnou alianci nebo zradit rychleji než soupeře napadne to samé? Vše je jen na vás, chopte se té příležitosti přepsat dějiny...

DOSTIHY A SÁZKY      

Každý hráč je majitelem stáje.Cílem hry je co nejlépe investovat svěřené prostředky do koní a dostihů tak,aby stáj získala co nejvíce výher.Vítězem se stává ten, kdo nejlépe odhadne situaci a zůstane jako poslední ve hře. Hra je vydařenou napodobeninou originální hry Monopoly. Změněné je pouze téma hry a přidán je mechanismus sázení na koně.

DRAČÍ HRAD      

Dračí hrad je dobrodružná hra na hrdiny, která vás zanese do světa plného nestvůr, pokladů a soubojů. S touto hrou zažijete dobrodružství, která díky hernímu systému budou pokaždé jiná. Cílem hry je vytvořit vlastního hrdinu, projít stezkou do tajemného hradu, přemoci nestvůry, objevit zlato a nalézt ztracené žezlo. Hráč jehož hrdina postupně získá nejvíce bodů vyhrává.

EL GRANDE      



ELFENLAND      

V říši elfů platí pravidlo, že každý mladý elf, ať už chlapec nebo děvče, musí složit zvláštní zkoušku, než jej přijmou mezi dospělé. Každý dostane mapu říše a musí navštívit co nejvíce památných míst. K tomu slouží různé dopravní prostředky a různé způsoby urychlení cesty:draci, jednorožci, divočáci, kouzelná kola, káry, magické obláčky, přívozy a vory. Ale použití těchto dopravních prostředků je omezené a nedá se jimi projet všemi oblastmi. A tak mezi sebou mladí elfové soutěží, kdo z nich je nejchytřeji zkombinuje. Z každého navštíveného místa si vezme elf na památku kámen ve své barvě. Kdo má na konci nejvíce kamenů, vyhrál.

FANTOM STARÉ PRAHY      

Po stopě tajemného zločince se vydává pět policistů. Po Praze, kde se hra odehrává, se mohou pohybovat několika dopravními prostředky. Kde se však skrývá fantom? Informátoři podávají informace o tom jakými prostředky se pohybuje a snad ho i dvakrát za hru zahlédnou. Podaří se policistům dopadnout fantoma? (Hra je českou napodobeninou originální hry Scotland Yard).

GO      

Go je strategická a kombinační desková hra, která se hraje na hracím plánu (desce) 19x19 průsečíků černými a bílými kameny. Všechny kameny mají stejnou hodnotu (na rozdíl od např. šachu). Jedná se pravděpodobně o nejstarší dosud hranou deskovou hru na světě s velmi zajímavou historií. Původem pochází z Číny. Pravidla go jsou velice jednoduchá. Je jich celkem 6 (zahájení partie a střídání tahů, zajímání kamenů, zákaz sebevraždy, zákaz opakování situace na desce - boj o ko, ukončení partie, počítání výsledku) a dají se vysvětlit během 5 minut. Go je hra umožňující ohromné množství kombinací (řádově několikrát více než šachy), nicméně její filozofie je postavena tak, že ji mohou hrát okamžitě i hráči, kteří se teprve naučili pravidla. Zkušenostmi získanými hraním, případně studiem (určitě ve vyšších fázích svého hráčského vývoje) pak hráči pronikají do tajů hry a objevují další a další z nepřeberných variací, které tato hra umožňuje.

JAVA      

Jáva - okouzlující ostrov v Indickém oceánu. Panenské vnitrozemí ostrova přitahuje náčelníky z okolních oblastí úrodností své půdy a ohromným nerostným bohatstvím. Každý hráč představuje ve hře jednoho z náčelníků, který přichází se svým lidem do vnitrozemí, aby zde dobyl co největší území a založil na něm vlastní civilizaci. Dobyvatelé zavlažují půdu a na terasách zakládají rýžoviště. Staví vesnice, jež postupně přeměňují ve města, v těch pak budují paláce, aby mohli pořádat nákladné oslavy. Každý z nich se snaží ovládnout celé vnitrozemí ostrova. Stavba a rozšiřování paláců, zakládání vodních nádrží a pořádání oslav přinášejí body. Ty jsou označeny na počítadle na okraji hracího plánu. Nejvíce bodů však mohou hráči získat při velkém závěrečném sčítání.

KAHUNA      

Dva kněží, přívrženci tichomořské magie Kahuna, chtějí zjistit, který z nich má větší moc. Proto se snaží získat nadvládu nad co největším počtem ostrovů. Oba budují své vlastní mosty mezi jednotlivými atoly. Kdo má většinu mostů k jednomu z dvanácti ostrovů, může jej na znamení nadvlády označit svým kamenem Kahuna. Hráči se snaží pomocí mostů ovládnout ostrovy. Mosty pokládá na základě karet, které si může dobírat náhodně nebo z otevřené trojice. Kdo ve třech kolech získá více bodů za získané ostrovy, vyhrává.

KARDINÁL A KRÁL (KARDINAL & KÖNIG)      

Evropa - mocenské centrum 12.století, mocné řády bojují mezi sebou o rozdělení moci. Za pomoci karet můžete zakládat kláštery, svolávat porady u dvorů jednotlivých království. Tak získáváte body. Další body získáte za umístění kláštera na živé obchodní cestě nebo za uzavření dohody mezi zeměmi. Vyhrává hráč s největším počtem bodů.

KAREL VELIKÝ (CAROLUS MAGNUS)      

Karel Veliký žádá své rozhádané následníky (hráče), aby postavili na územích, která chce navštívit na svých cestách, hrady za účelem jeho bezpečnosti a pohodlí. Aby tak následníci mohli učinit, musí bojovat o služby pěti klanů paladýnů (malé kostičky v pěti barvách), pomocí kterých císař ovládá svou zem.

KLANY (CLANS)      

V pradávných časech putovalo krajinou 5 různých klanů a hledalo krajinu, kde by se usídlilo. Stále častěji stavěly klany své chýše dohromady s ostatními, a tak vznikaly první vesnice. Ale vzájemný mír je klamný a brzy dochází ke sváru a boji o nadvládu nad ostatními...

KNÍŽATA FLORENTSKÁ (DIE FÜRSTEN VON FLORENZ)      



KOCOURKOV (DRUNTER & DRÜBER)      

Lidé z města Schilda staví nové město. Až doposud dokončili stavby podivných bláznivých budov. Pořád jim ale chybí hradby, řeky a ulice. Každý hráč na sebe bere roli jednoho ze Schilďanů. Během hry se snaží zachovat tolik svých budov, kolik je jen možné. Každá budova je pětkrát zastoupena na hracím plánů. Čím více je uprostřed, tím vyšší má bodovou hodnotu. Zdi, řeky a cesty jsou pokládány na hrací plán tak, že se hráči snaží zakrýt soupeřovi stavby a zachovat své. Nikdo ale na začátku neví, kdo má které budovy a které jsou "erární". Kromě budov a prázdných polí jsou na ploše také veřejné záchodky. Na jejich "zničení" (překrytí) potřebuje hráč souhlas ostatních Schilďanů, kteří o tom hlasují hlasovacími kartami. Komu zbudou na konci hry budovy s nejvyšší bodovou hodnotou, vyhrává.

LAND UNTER      



LIGRETTO      

Ligretto je akční, rychle se vyvíjející karetní hra pro ty, kteří hledají zábavu a vzrušení. Cílem hry je vyložit co nejvíce karet stejné barvy v pořadí od 1 do 10 doprostřed stolu a vypotřebovat jako první hromádku Ligretto. Podstatná je rychlost vykládání karet. Všichni hráči hrají najednou. Nikdo nečeká, všichni jsou zapojeni naráz po celou hru. Za použití všech tří sad (červená, modrá a zelená) lze hrát až ve dvanácti hráčích. Jedna sada obsahuje karty pro čtyři hráče.

LVÍ SRDCE (LÖWENHERZ)      

Král se nachází na smrtelné loži. Princové (hráči) se začínají připravovat na to, kdo získá následnictví trůnu. Každý začíná s třemi hrady a třemi rytíři. Každý se snaží vybudovat stabilní regiony a poté je také rozšířit. Prostředky jsou ale omezené a času je málo...

MANHATTAN      

Vypukla stavební horečka! Nejen na Manhattanu, ale i v jiných velkoměstech světa rostou mrakodrapy jako houby po dešti. Můžete si je postavit v Sydney, na Manhattanu N.Y., ve Frankfurtu, Hongkongu, Sao Paolu nebo v Káhiře. Čím více, tím lépe. Otázkou zůstává, zda chcete být samostatným architektem nebo postavit svou část mrakodrapu na základy položené spoluhráčem. Rozhodnutí je na vás. Ale kdo by rád přenechal své pracně postavené dílo soupeři...? Hra se skládá z několika kol. V každém kole si hráči připraví své budovy, které poté postupně pomocí svých karet umísťují na hrací plán. Při umísťování si mohou zvolit, zda postaví na prázdném poli nebo převezmou nadvládu nad již existující budovou. Převzetí kontroly znamená ztrátu pro původního vlastníka. Rozhodování je těžké - pustit se do konfliktu nebo stát stranou? A jaký postup asi zvolí ostatní stavitelé. Po každém kole se počítají body za nejvyšší mrakodrap, většinu mrakodrapů v každém městě a celkový počet mrakodrapů. Hráč s nejvíce body na konci hry vyhrává.

METRO      

Světová výstava 1900 je za dveřmi a na velkých prostranstvích se hloubí a kope. Všude se objevují podivné konstrukce. Začínají se stavět tunely, nejprve na ulicích, teprve později se ponoří do země. Postavte s námi pařížské metro!

MEZINÁRODNÍ KAVÁRNA (CAFÉ INTERNATIONAL)      

V Café International se setkávají lidé různých národností. Mohou si při sklence vína, šálku kávy či dobrém zákusku příjemně poklábosit. Proto se často u jednoho stolu sejdou i lidé odlišné národnosti. A kdo si nechce nebo nemůže sednout ke stolu, najde vždy místo u baru. Podstatou hry je šikovně rozmístit hosty ke stolům nebo k baru tak, aby to hráči vyneslo co nejvíce bodů. Hosté, které hráč usadí ke stolu, mu vždy přinesou bodový zisk, ale s hosty umístěnými k baru může počítat i se ztrátou.

MĚDĚNÝ KOTLÍK, S. R. O. (KUPFERKESSL CO.)      

Hráči-kouzelníci se snaží získat do své kolekce co nejlepší suroviny pro přípravu lektvaru. Postupně získávají jednotlivé ingredience - kartičky. Každá kartička obsahuje číslo od jedné do čtyř. Toto číslo určuje nejen celkové body na závěr, ale i počet kroků v následujícím tahu. Hra pro dva hráče s jednoduchými pravidly, rychlým spádem a minimem náhody.

MONOPOLY      

Klasická hra z třicátých let. Hráči postupně kupují jednotlivé ulice a staví na nich svoje hotely. Ty mu přinášejí zisky v dalších kolech, kdy je navštěvují ostatní hráči. Zbankrotující hráč vypadá ze hry, kdo zůstane jako poslední ve hře, vyhrává. V Čechách byla tato hra zkopírována do verze Dostihy a sázky.

ODYSEUS (ULYSSES)      

Klasický Homérův příběh o Odyseovi zná snad každý. Ale co vlastně bylo příčinou Odyseova dlouholetého bloudění? Jednou, když měli bohové dlouhou chvíli, Zeus navrhl, že si zahrají hru: každý z bohů se měl pokusit dopravit loď do tajně vybraných míst. Odyseus , na cestě do Ithaca, byl bohům vhodným terčem jejich hrátek. V této hře převezmou hráči role bohů. Každý chce s Odyseovou lodí co nejdříve přistát na čtyřech různých místech, která zná jen on. Hráč, který je právě na tahu, určí pro něj nejpříznivější kurs. Spoluhráči s tím však nemusí souhlasit a pomocí protestu mohou změnit směr jízdy. Hráč, kterému se podaří utajit cíle své cesty a současně vede nenápadně loď svým směrem, je svému cíli nejblíže…

OSADNÍCI Z KATANU      

Přeneste se v čase do doby objevných cest: Vaše lodě po dlouhé, úmorné cestě plné strádání dorazily k pobřeží neznámého ostrova. Prý se mu říká Katan! Ale Vy nejste jediný, kdo ostrov objevil. I další neohrožení námořníci se vylodili na pobřeží Katanu. Muži a ženy z Vaší výpravy zakládají první dvě osady. Země je naštěstí bohatá na nerostné suroviny. Postupně stavíte silnice, budujete vesnice, ze kterých později vyrostou města. Veškeré dění na ostrově určuje výměnný obchod. Některých surovin máte dostatek, jiné chybí. Rudu za vlnu, cihly za dřevo – obchoduje se podle aktuálních potřeb na právě zamýšlenou stavbu. Je třeba jednat promyšleně! Zakládejte vesnice na strategických místech, obchodujte výhodně, pak budete mít šanci na úspěch. Ale ani Vaši spoluhráči nejsou padlí na hlavu. Vytyčte si cíl: Staňte se pánem Katanu! Osadníci z Katanu znamenali přelom v novodobé historii stolních her. Nejen, že jsou hrou chytrou i vtipnou zároveň. Díky variabilnímu hernímu plánu, který pro každou partii sestaví jinak, se hra vyvíjí pokaždé výrazně jinak a leta Vás neomrzí.

OSADNÍCI Z KATANU: NÁMOŘNÍCI (ROZŠÍŘENÍ KE HŘE)      

„Osadníci z Katanu: Námořníci“ jsou nejoblíbenější rozšiřující sadou známé obchodně stavitelské hry. Poskytuje materiál pro sestavení více ostrovů, kromě cest umožňuje stavět i lodě a mezi suroviny začleňuje zlato. Pravidla obsahují devět rozdílných variant - způsobů, jak tohoto potenciálu využít. Pozor - toto rozšíření lze použít pouze dohromady se základní hrou, nikoli samostatně!

OSADNÍCI Z KATANU: ROZŠÍŘENÍ MĚSTA A RYTÍŘI      

Tato sada je rozšířením veleúspěšné hry Osadníci z Katanu. Samostatně je nehratelná - potřebujete základní sadu. K základní hře přibyli rytíři a města. Hráči získávají možnost budovat další typy staveb a také stavět vojsko, které jim pomáhá k ochraně před nájezdy barbarů...

OSADNÍCI Z KATANU: HISTORICKÉ SCÉNÁŘE II: TRÓJA & VELKÁ ČÍNSKÁ ZEĎ      

Tato sada je rozšířením veleúspěšné hry Osadníci z Katanu. Samostatně je nehratelná - potřebujete základní sadu. K základní hře přibyli dva hrací plány. Oba obsahují nový zajímavý herní mechanismus - spolupráce hráčů. Pro hru 5 a 6 hráčů je potřeba vlastnit také Die Siedler von Catan: Ergänzungs-Set für 5-6 Spieler.

OSADNÍCI Z KATANU: KARETNÍ HRA      

Osadníci se přestěhovali do karetní podoby! Základní principy jsou stejné - hráči staví vesnice, silnice a města za suroviny, které získávají z jednotlivých surovinových polí. Mohou spolu také obchodovat. Velký význam mají akční karty, které umožňují hráči posilovat svůj vojenský nebo obchodní potenciál. Ale cest k vítězství je vždy několik...

PORTORIKO (PUERTO RICO)      

Hráči se stávají vlastníky plantáží v 16. století v Portoriku. Tou dobou také připlouvají lodě, aby od hráčů nakoupily jejich výdobytky: kukuřici, indigo, kávu, cukr a tabák. Cílem hry je pěstovat, zpracovávat a obchodovat jednotlivé suroviny lépe než protihráči. V každém kole si hráči vyberou jednotlivou roli a provedou akci, která je touto rolí umožněna. Ale pozor, ostatní mohou provést tuto akci s drobným znevýhodněním také...

PROROCTVÍ      

Proroctví je hra pro všechny, kteří se chtějí alespoň na okamžik stát hrdiny dávných časů. Každý si vybere jednu z postav a vydá se s ní do světa plného oblud, loupežníků, démonů a nemrtvých, ale i tvorů ochotných pomoci a podělit se o své znalosti. Jak hráč prochází krajinou, získává zkušenosti, za které se v pěti různých školách může naučit některé z mnoha desítek dovedností a kouzel. Vyhledává přitom příležitosti k tomu, aby posílil své tělo i mysl, kupuje si zbraně i vzácné předměty, a až se cítí dost silný, zaútočí přímo na démony střežící dávné artefakty, nejmocnější předměty ve hře. Jsou-li všechny artefakty vyrvány démonům ze spárů, nastává poslední část hry – hráči bojují o artefakty mezi sebou a vzájemně se o ně připravují, až se někomu podaří shromáždit kompletní sadu a naplnit tak proroctví.

ŘÍŠE SNŮ      

Říše Snů je desková hra pro ty, kdo chtějí prožít neopakovatelná dobrodružství. Každý hráč hraje za jednu fantastickou postavu. Ať již zvolí mocného draka, zkušeného cestovatele, zrádný stín či jinou postavu, nebude to mít lehké. Postavy cestují po rozličných světech, zažívají mnohá dobrodružství, potkávají tvory, jež nikdo ještě nespatřil. Cílem každého hráče je navštívit neutrální světy a splnit pro ně zadané úkoly a tím je přesvědčit, aby se staly spojenci. Každá strana pomocí svých karet (snů či hrůz) mění herní plán, čímž pomáhá svým postavám a brání postupu protivníka. Říši Snů je možné hrát týmově nebo každý sám za sebe. K dispozici je navíc řada nepovinných pravidel, které hru činí ještě zábavnější.

SADA (SET!)      



SCRABBLE      

Dnes už klasická slovní hra na principu tvorby křížovky. Hráč musí využít co nejlépe svých 7 náhodně vytažených písmen k tvorbě slov na herním plánu. Slova musí navazovat na ta dříve umístěná jako v křížovce. Za každé uplatněné písmeno získá hráč počet bodů přiměřený četnosti výskytu písmene v češtině. Některá políčka na plánu jsou navíc bodově zvýhodněna. Vyhrává hráč s nejvyšším počtem bodů.

SOUBOJ GLADIÁTORŮ (KAMPF DER GLADIATOREN)      



TIKAL      

TIKAL je nejvýznamnějším a největším starobylým sídlištěm Mayů. Nachází se uprostřed neproniknutelného pralesa v severní části dnešní Guatemally (Latinská Amerika). Toto posvátné místo dřímá skryto pod stromy, dosahujícími výšky až padesáti metrů. Tikal byl osídlen lidmi v období přibližně od roku 600 před naším letopočtem až do roku 900 našeho letopočtu. Doposud byly provedeny vykopávky pouze ve zlomku tohoto rozsáhlého historického areálu, jehož rozloha se odhaduje na 16 km˛. Vraťme se do současnosti. Troufáte si poodhalit další díl tajemství, jehož kořeny sahají velmi hluboko do historie? Jste připraveni na těžkosti a nástrahy, které Vám prales dozajista připraví? Pokud ano, zde je Vaše příležitost: na cestu za objevy a záchranu starobylých chrámů a pokladů se právě vydávají až čtyři expedice, které čekají na své vůdce.

TRANS AMERICA      

Cílem je propojit vylosovaná města kolejnicemi. Města jsou rozdělena do oblastí a každý hráč má každé město v jiné oblasti. Jakmile se některému hráči podaří spojit jeho města kolejnicemi, končí jedno kolo. Ostatní hráči ztrácí body. Vyhrává ten, kdo má na konci hry po několika kolech nejvíce bodů.

TWISTER      

Hráči se na velkém hracím plánu snaží "nespadnout" z barevných koleček, které obsazují svými končetinami - například "pravá noha na červené kolečko". Těla se proplétají a jen nejšikovnější a nejhbitější vydrží...

VILLA PALETTI      

Hráči postupně staví nová patra vily tak, že odebírají válce a kvádry z nižších pater. Komu stavba spadne, prohrál. Nejde ale jen o šikovnost, také plánování a taktika je důležitá.

WARCRAFT      

Ve Warcraftu: Deskové hře každý hráč velí jedné ze čtyř ras: Lidské alianci, Nemrtvé Zkáze, Orčí hordě, nebo Hlídce nočních elfů. Během hry se hráči pokoušejí vést své rasy k vítězství pomocí vojenské síly, magické moci, a silné ekonomiky. Srdcem Warcraftu je scénář. Než začnete hrát hru, musíte si vybrat který scénář budete hrát. Scénář vám řekne jak připravit hrací plochu, speciální pravidla pro hraní hry, a jak lze hru vyhrát. Můžete si vymyslet vlastní scénáře se součástmi poskytovanými s hrou.

ZTRACENÁ MĚSTA (LOST CITIES)      

Hráči vytyčují svými kartami objevitelské cesty do odlehlých, tajemných koutů země: do Himalájí, deštného pralesa, vyprahlé pouště, do kraje činných sopek a do podmořského světa. Kdo opravdu rád riskuje, může ještě sázet na úspěch svých expedicí. Vyhrává ten, kdo získal po třech kolech nejvíce slávy. Pozor: pravidla hry jsou velmi jednoduchá, ale nenechte se zmást: Ztracená města mají skrytou přitažlivost, která není patrná na první pohled.